Speak up!

I dag klockan 11.10 hade jag nationella som jag hade glömt bort att jag skulle ha! Men tur att man har Fredrick som påminner en.
Det var Engelska nationella del 3 som är tal. Jag och Fredrick och alla andra killar i klassen fick en kvart på oss att förbereda oss. Medans alla tjejer satt i ett rum och pratade om graviditet (passande) så gjorde vi nationella.

Del 1: helst, man skulle välja 5 olika rubriker om "Vilken är den jobbigaste situtionen när man pratar inför grupp", och sen skulle man säga vad man tog på första plats och varför, osv. Jag tog bland annat "prata i mun på en medans man talar" och "pratar med ett helt obegripligt språk". Det var del 1, nu till del 2.

Del 2: Man skulle ta fyra olika ord och säga vad det har med kommunikation att göra och om man tyckte att det var bra eller dålig kommunikation och varför. Jag och Fredrick skulle välja samma så vi tog Music, feelings, computers and free time. Vi tog dessa just för att man kunde koppla ihop dom, musik+känslor och datorer+fritid. Detta gjorde att det var lättare och tog mindre tid, vi hade nämligen bara en kvart på oss att pressentera och framföra deta.
Allt skulle självklart vara på Engelska.

Det gick bra och Alex som är min Engelska lärare sa "Well, you both past, ofc(självklart)" och det gjorde mig glad.

Och under tiden vi pratade så ringde min telefon som jag hade satt på ljudlöst in case of, det var Lena på Melanders som ville att jag skulle jobba den 30/5. Med att lägga upp talrikar för elitloppet! Men eftersom jag står som kock på elitloppet så tackade jag nej, får antagligen mer stålar som kock.
För er som inte vet vad elitloppet är så kan jag berätta att det är ett lopp som jag tror går 1 gång om året och det är 50.000 gäster på 2 dagar och alla ska självklart äta, där rycker jag in!

/Dennis

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Hanniz

Söt blogg, inga bilder på oliver?=)

2009-05-18 @ 17:49:46
URL: http://hanniz.blogg.se/
Postat av: Stephanie - 15 år och mamma

Synd att det var just den dagen :/

2009-05-18 @ 21:06:19
URL: http://steephii.blogg.se/
Postat av: hum

"you both passed" stavas det.

2009-05-22 @ 11:46:23
Har du någonting på hjärtat?:

Vill du piffa till din kommentar så det blir lite roligare för oss? Då kan du använda dig av dessa kommandon:

Fetstil - *Din text*
Understruket - _Din text_



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
plusikassan.se
bloglovin RSS 2.0