BVC

Inatt sov jag hemma hos Stephanie med Oliver, ohc det var en lugn natt. Oliver vaknade bara en gång och de tog stephanie hand om, eftersom hon hade det han villa ha, mat. Ja, min lilla gosse kommer bli sumobrottare om han fortsätter som han gör, han kommer bli som jag när jag var liten, jag var nämligen jättestor.

Sen vaknade vi någon gång vid 08.00. Eller rättare sagt, Stepahnie och Oliver vaknade, min skönhetssömn fortsatte ett tag till!
Vi hade BVC-tid idag klockan 10.00 och vi hade tänkt att vi ligger ett steg före i schemat, men nej nej. När jag vaknade gick jag upp och såg en ledsen Stephanie, och samtidigt kom hennes pappa in och sa att det spö regnade. Jippi, då var det bara kasta egentiden i papperskorgen.

Medan Stephanie och hennes pappa åkte och hämta barnstolen för att åka bil till BVC, så fick jag ta hand om det lilla söta men samtidigt väldigt sura barnet Oliver! Han skrek i en hel halvtimme, precis den halvtimme då dom skulle ge sig av. Han som precis hade ätit också, men ändå var han hungrig! Busunge!

Sen när de kommer tillbaka får han sin mat och vi får vår. Sen åker vi snabbt ner till BVC, där det står en hund mitt på vägen. Till en början fattade jag inte någonting. Alla bara stod där och kollade på hunden. Tillslut såg jag att den inte var kopplad. Stephanie sprang in med Oliver för att komma undan hunden, medan jag tog väskorna så tippar den på sina små tassar mot bilen och ingången till vårdcentralen. När jag ska gå in så kommer hunden efter. Jag stänger in den bland två dörrar och försöker lugna ner den med den bet mig(i luftenom ni förstår).

Inne på BVC mötte vi en ny barnsköterska eftersom vår ordinarie var ledig och hade åkt på semester. Hur som helst gick allt som det skulle och Oliver väger nu 4850g, det betyder att han har gått upp exakt 2kg på exakt sex veckor. Hans "kurva" liknar mer en stolpe än en kurva, och har gjort det sen första besöket.

Oliver fick också en bakläxa av sköterskan, han var nämligen för svag i nacken och armarna så det blir ett fyspass för pappa och Oliver varje dag framöver! Oja, han ska bli lika stark som sin far också.

Sen på vägen ut så ser vi samma hund som "bet" mig med sin ägare, hunden var tydligen bunden och hade bitit av kopplet på mitten eller liknande.

Glöm inte att jag KOMMER att ha frågestund den dagen jag når 500 unika besökare! Tack och Hej!

/Dennis*
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Ida - Vi och hon ♥

tack :) Jag är 22 och min sambo 25. Dottern är 8 mån. Ni då? :)

2009-05-28 @ 22:37:17
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Kia

sv: Tack! :)

2009-05-28 @ 23:20:58
URL: http://kias.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Kunde inte låta bli att fnissa... hans kurva liknar mer en stolpe än en kurva... ja, han växer ju i alla fall vilket är bra!:.))

2009-05-29 @ 19:55:59
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: JAG DESIGNAR DIN BLOGG

ååh tack för din kommentar! Allt väl ?

2009-05-31 @ 18:37:18
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Sandra [2barnsmamma]

Hej! Härligt att han går upp i vikt!

Bor ni inte tillsammans?

2009-06-01 @ 11:36:13
URL: http://sandrastomberg.blogg.se/
Har du någonting på hjärtat?:

Vill du piffa till din kommentar så det blir lite roligare för oss? Då kan du använda dig av dessa kommandon:

Fetstil - *Din text*
Understruket - _Din text_



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
plusikassan.se
bloglovin RSS 2.0