Hard work work!

Tja! Idag är det påskafton och jag har jobbat sedan 09.00 imorse. Jobbigt men nedrans kul!
Jag jobbade lite extra på min praktikplats, Melanders Butik och Brasseri. Men idag jobbade jag bara i Fiskbutiken. 
Där fick jag mesta delen ta emot kunder och packa upp fisk och andra godsaker!

När Jag slutade jobbet (kl 17.45) så åkte jag hem kungsängen, till Stephanie. När jag kommer in igenom deras ytterdörr så ser jag Stephanie, och det första hon säger är att hon har ont. Det är nämligen så att hon börjar få VÄRKAR! :O Nej, hon har bara något som kallas "foglossning" Och det är typ när beckenet töjs ut och gör sig redo för förlossning, detta kan börja redan innan vecka 20. 
Hur som helst så var Stephanie väldigt trött, så hon lade sig i sängen där jag sedan också lade mig. 
När vi lagt oss ner så ser Stephanie att jag har ett plåster runt min vänstra tumme. 
"Typiskt du! Så j***a klantig." 
Vad kan jag säga, jag är en klant. 
När jag sedan ska berätta hur det gick till så känner Stephanie en "jätteäcklig" lukt. Det var jag som luktade för att jag hade jobbat i en fiskbutik hela dagen hela dagen, och stepahnie hatar fisk och skaldjur... Så jag hoppade in i duschen så att Stepahnie slapp spy av "stanken" . När jag hadde duschat i ungefär 10 minuter så känner jag att jag har duschat klart. Men tydligen inte, för sedan när jag ska kliva ur badkaret för att torka mig med handduken är den inte där. PLING! sa det när Dennis kom på att han glömmt handduken! -.-
Så det var bara att vänta på att kroppen skulle lufttorka, jag kunde inte ropa på Stephanie för att hennes mamma låg och sov. Efter 10 minuter var jag tillräckligt torr för att klä på mig. Jag klädde på mig och begav mig ut ur badrummet och snabbt in på stephanies rum utan att kolla varken höger eller vänster. När jag kommer in i rummet säger den halvsovande Stephanie "har du hälsat på Andy och dom"  dom kom nämligen när jag stod i duschen. Suck tänker jag eftersom jag blir röd i hela fejjan efter att jag har duschat, pinsamt. Men jag gick ut och hälsade ändå. Och nu sitter jag här medans stephanie sover typ.. Tråkiga tant! 

Och juste, skadan. Jag skulle plocka upp en kletig burgare med hjälp av en filékniv (satans vass) 
När jag för under kniven och håller i "skampiburgaren" så tänker jag "men det här gick ju fint" tills jag ska skjutsa av burgaren lite lätt från kniven, för då åkte fingret med. Det är inte mycket men det blödde ordentligt.

Ja, detta var det jag gjorde idag, + att jag knappt tvättade imorse.
Bider kommer snart på mig som blondie! 
God natt och Glad påsk så länge!
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Första seriösa inlägget.. typ xD



Men hoho, du ska ha spö för att du lämnade mig döendes med foglossning i tvättstugan </3 I will never forgive ya!



Marre sa förresten att bebisen kommer när man minst anar det så nu tänker jag sluta ana att den någonsin kommer :D

2009-04-11 @ 22:53:02
Har du någonting på hjärtat?:

Vill du piffa till din kommentar så det blir lite roligare för oss? Då kan du använda dig av dessa kommandon:

Fetstil - *Din text*
Understruket - _Din text_



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
plusikassan.se
bloglovin RSS 2.0