Vinprovning

Idag hände det en hel del saker faktiskt.

Men jag kan börja med vad som hände igår kväll. Min yngsta storebror sov över, om man nu ska kalla det så. Och då fick vi sova i samma säng, men det har jag inga bilder på…

Vi vaknade och han stack iväg till jobbet och jag till skolan, men innan skolan så åkte jag och mina kompanjoner iväg som UF-företag till eget företag-mässan i älvsjö, stockholm. Vi var där fram till klockan 12.00 ungefär, sedan åkte vi mot skolan men mellanlandade på Subway.

(Tummen upp för snyggast frisyr :D)

Sedan när vi var i skolan så var det dags för lektion, så vi hann inte äta upp våra delikata mackor.

Men vi fick dricka vin istället, som vi sedan spottade ut!? Were´s the world going? Min lärare kallade det för vinprovning. Vi fick smaka på lite olika saker och sedan kombinera det med viner, helt okej lektion. Så kortfattat satt vi och drack vin och käkade godis i tre timmar.

Man hade bara fyra glas var så alla är såklart inte mina :o

Dessutom var jag inte i skolan utan på restaurangen, det vill säga skolans utbildningscenter för Hotel och restaurang elever.

Där har vi även en vit blomma :D

Den är fin.

Senare, fram mot kvällen åkte jag till min lilla gosse och lekte lite med honom.

Nu på sista tiden har hans ordföråd expanderat något enormt och många nya bokstäver rullar av tungan.

Nu kan han säga:

·         Mamma

·         Baappa

·         Beebiiis

·         Tatt –tack

·         Schohh –sko

·         Pampa –lampa

·         Tiiiitaaah –titta

·         Daajs – bajs

·         Kssssssssssssss – kiss

·         Nopp – snopp

·         Tatt – katt

Och mycket mer, och mer blir det för var dag!

 

Peace Out

 

bloglovin

Kommentarer
Har du någonting på hjärtat?:

Vill du piffa till din kommentar så det blir lite roligare för oss? Då kan du använda dig av dessa kommandon:

Fetstil - *Din text*
Understruket - _Din text_



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
plusikassan.se
bloglovin RSS 2.0