Nytt schema

På torsdagar vistas jag i skolans restaurang och lagar mat, de flesta av er vet att jag går i en restauranginriktad skola. I alla fall så är jag med dessa underbara människor på restaurangen och i skolan, riktiga dårar.



TOR

Och

Green screen - KHAIRULE

 

Men Självklart så lagar vi lite mat också, och inte bara poserar. Men det tillhör yrket.

Tillsammans med Galenpannan - TOR

Gjorde vi; Struts filé och kalvbräss med smör och vitlökslungade grönsaker, samt en rödvinssky.

Resultat

Strutsen var bland det godaste kött jag ätit dådet var så mört, även fryst struts filé ger bra resultat.

 

Sedan lagade en klasskamrat en Black Marlin, vilket är en väldigt sälsynt svärdfisk som endast fångas med spö eftersom de med sitt "svärd" skulle kunna skära igenom vilket fiskenät som helst.

Resultat

 

Tack för mig och god natt!


bloglovin

Kommentarer
Har du någonting på hjärtat?:

Vill du piffa till din kommentar så det blir lite roligare för oss? Då kan du använda dig av dessa kommandon:

Fetstil - *Din text*
Understruket - _Din text_



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
plusikassan.se
bloglovin RSS 2.0