Svar till anonym

Anonym: Jag förstår vad du menar, men jag tycker du överreagerar. 

1. han rökte 10 METER ifrån er, det är jättelångt, ska folk behöva ställa er 100 meter bort bara för att det är ni? Flytta er själva lite längre bort om 10 meter inte räcker!?

2. ni kunde lika gärna stått, för tydligen åkte ni i rusningstrafik eftersom folk slängde sig efter platser.

sen denna tjej som satte sig där först, ja hon satt faktiskt där först och sen kunde du frågat lite artigt "hej, jag skulle vilja sitta på den platsen så att jag har lite uppsikt över vagnen, går det bra?" istället för att ta förgivet att hon inte respekterade dig.

sen denna tant som tog platsen när du skulle kolla till oliver, hon kanske trodde att du skulle av, och du kunde faktiskt säga att "det där var in plats" hon hade nog bara bett om ursäkt och aktat på sig.

bara för att ni är unga föräldrar tror ni att folk ska behandla er som värsta kungafamiljen och gör de inte det så är det "bara för att ni är unga föräldrar". shit, väx upp!


Svar: Vi var på en perrong. Ingen bör röka på en perrong, speciellt inte på T-centralen där det är packat med folk. Och vad då "bara för att det är ni"? Man ska i allmänhet inte ställa sig och röka där det är mycket folk för det är jävligt respektlöst, det var det jag reagerade på. 

Visst kunde vi stå upp, men hon kunde lika gärna ha satt sig någon annanstans, det var inte direkt den enda lediga platsen att sitta på men det var den enda lediga platsen som fanns där man kunde ha uppsikt över vagnen. 

"bara för att ni är unga föräldrar tror ni att folk ska behandla er som värsta kungafamiljen och gör de inte det så är det "bara för att ni är unga föräldrar". shit, väx upp!". Hahaha, den där sista meningen var bara för patetisk. Vart skrev jag att anledningen till att allt detta inträffade var på grund av att vi är "unga föräldrar"? Vem är du att tala om för mig att inte ta saker för givet när du själv skriver att det är "bara för att vi är unga föräldrar som vi tror att folk ska behandla oss som kungafamiljen" trots att jag inte har skrivit någonting om det? Tänk om lilla du, du och dina fördomar är ute på hal is. 

bloglovin

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Hahaha, Anonyms sista mening var ju bara idiotisk, men ändå underhållande. Man kan inte göra annat än att skratta åt denne och tycka en aning synd om denne efter att ha roat sig lite på dennes bekostnad. :/

2009-06-28 @ 20:46:40
URL: http://steephii.blogg.se/
Postat av: Alexandra, mamma till Angelina

Jag håller med dig till hundra! Det är så sjukt respektlöst att röka i närheten av barn. Och det är inte sällan det händer mig! T.ex på uteserveringar är det i princip varje gång någon som sitter ett bord bort som röker och jag blir så arg. Förgifta gärna er själva men inte mitt barn!

2009-06-28 @ 21:00:50
URL: http://limeskalet.blogg.se/
Postat av: anna

Tror bara anonym kan vänta tills han/hon själv e förälder å e i samma situasjon själv.

2009-06-30 @ 09:41:29
URL: http://nusselitn.blogg.no
Postat av: Isabella

Håller med!!! =)



händer idag ?

2009-07-01 @ 14:44:47
URL: http://isabellaaz.blogg.se/
Postat av: hejhej

førstår inte detta debackel om røkning... ær man utomhus så ska man få røka, varfør kan folk inte bara acceptera det? shit...

2009-07-01 @ 17:49:47
Postat av: Elin, snart ung mamma.

Jag blir också förbannad på människor som röker nära en. Flera gånger under min graviditet så har människor (som stått precis brevid mig på trånga och inte trånga utrymmen) tänt en cigg så att jag har fått rök i ansiktet och så. Hur fräscht är det? Och de borde väll fatta att en gravid tjej inte vill ha något med rök att göra? De borde flytta på sig, riktigt respektlöst.



Jag förstår vad du menar! Hade någon rökt nära min dotter/son så hade den personen dött. :).

2009-07-04 @ 09:27:13
URL: http://elinzollet.blogg.se/
Har du någonting på hjärtat?:

Vill du piffa till din kommentar så det blir lite roligare för oss? Då kan du använda dig av dessa kommandon:

Fetstil - *Din text*
Understruket - _Din text_



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
plusikassan.se
bloglovin RSS 2.0