- Respekt

Idag var jag och Stephanie var i stan med vagnen. När vi stod och väntade på tåget hem så var allt lugnt tills någon tänder en cigg 10 meter från oss. Då blir jag förbannad och förblir så hela vägen hem, inte nog med det. För när vi kliver på tåget så gör vi inte det först, nej alla människor värkar tro att desto snabbare man kommer på tåget desto snabbare åker man.. Eller?

Hur som helst så var det en tjej som satta sig där man kan ha sin vagn och samtidigt sitta och hålla i den om man känner sig osäker. Ni som har åkt pendeltåg kanske vet vart jag menar? Längst fram och bak i tåg vagnen. 

Där vi kunde ställa vagnen och samtidigt sitta ner, satte sig en ensam tjej och satt kvar där tills stationen innan vi skulle av.. Då vart jag förbannad, men det kom mera. Stephanie fick sätta sig bredvid en främmande man och jag en främmande kvinna för att ha så mycket uppsikt över vagnen som Oliver låg i. 

Under resans gång reser jag mig upp, går några steg för att se att Oliver inte får sol på sig. Och under tiden jag gör detta så hinner först den jag sitter bredvid försvinna, och en ny kvinna sätter sig ytterst. Så nu fick jag stå 4 stationer istället. Respekt vissa har ibland. 

Jag hinner inte skriva så mycket mer, behövde bara ta ut lite aggressioner, och det bästa sättet är ju att skriva.

Nu ska jag och min darling kolla på film och mysa, om hon inte har somnat redan. God natt!

/Dennis*


bloglovin

Kommentarer
Postat av: J A G D E S I G N A R D I N B L O G G

du är uttagen till omröstning i veckans blogg.. du har nummer 3..

så nu kan dina läsare börja rösta ända fram till på måndag kl 18

2009-06-27 @ 19:47:39
URL: http://designbyjessica.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Jag vet, och den där jävla tanten som blockade vägen ut med sin jävla cykel trots att det fanns hur mycket övrig plats som helst. ><

2009-06-27 @ 23:30:34
URL: http://steephii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår vad du menar, men jag tycker du överreagerar.



1. han rökte 10 METER ifrån er, det är jättelångt, ska folk behöva ställa er 100 meter bort bara för att det är ni? Flytta er själva lite längre bort om 10 meter inte räcker!?



2. ni kunde lika gärna stått, för tydligen åkte ni i rusningstrafik eftersom folk slängde sig efter platser.

2009-06-28 @ 12:58:37
Postat av: samma som förut

sen denna tjej som satte sig där först, ja hon satt faktiskt där först och sen kunde du frågat lite artigt "hej, jag skulle vilja sitta på den platsen så att jag har lite uppsikt över vagnen, går det bra?" istället för att ta förgivet att hon inte respekterade dig.



sen denna tant som tog platsen när du skulle kolla till oliver, hon kanske trodde att du skulle av, och du kunde faktiskt säga att "det där var in plats" hon hade nog bara bett om ursäkt och aktat på sig.



bara för att ni är unga föräldrar tror ni att folk ska behandla er som värsta kungafamiljen och gör de inte det så är det "bara för att ni är unga föräldrar". shit, väx upp!

2009-06-28 @ 13:04:17
Postat av: bitte

gud vad irritreande

2009-06-28 @ 17:12:21
URL: http://www.lovemercury.se
Postat av: Sandra -93a och snart mamma

Folk är så jävla hungriga efter plattser så att det är äckligt ibland, dock tycker jag att det ska vara ganska självklart att man itne sitter där det finns utrymme för barnfamiljer, det är väl uppenbart med tanke på hur få plattser som evrkligen har den där "uppsikten".

2009-06-29 @ 05:06:59
URL: http://ungmammasandra.blogg.se/
Postat av: maja

men gud, när jag läser det här låter det som att du är en 70 årig gubbe. Att folk står och röker får man leva med. Om du åkte pendeltåg är det ju dessutom utomhus så då är det ju inte så farligt, du kunde ju bara ha flyttat på dig!

Och att ni itne fick ha barnvagnen nära er? Ni kunde stått upp, en självklarhet för alla andra människor, men uppenbarligeni nte för dig.

Visst att man ska ha respekt för andra människor, men du måste ju fatta att det inte är självklart för någon som röker att flytta på sig bara för att någon har barnvagn, eller att behöva stå upp, bara för att du så gärna vill sitta ner och samtidigt stå upp.

man kan inte få allt här i världen och snälla, börja inse att du är 16 eller 17 eller hur gammal du nu är och inte 70!

2009-06-29 @ 15:46:40
Har du någonting på hjärtat?:

Vill du piffa till din kommentar så det blir lite roligare för oss? Då kan du använda dig av dessa kommandon:

Fetstil - *Din text*
Understruket - _Din text_



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
plusikassan.se
bloglovin RSS 2.0