26 and 27/05-09

Nu har jag vart inaktiv ett bra tag känns det som, så nu är det dags för ett nytt inlägg.

Igår var jag i skolan som vanligt, i skolköket. Jag serverade idag och det gick väldigt bra för mig och det var mycket roligt. Min kolega däremot råkade ut för en olycka som drabbade hans "rykte". Han råkade nämligen tappa en hamburgare på en gäst, pinsamt. Men jag förstår att det var svårt att servera, för det första var det trångt mellan gästerna, och för det andra hadde kockarna gjort en uppläggning av rätten som inte var så rolig. Den var ungefär 20 centimeter hög när den stod på talriken.

Som tur var fick jag ingen hamburgare bäställd. Jag hade totalt 14 gäster, 4bord och alla åt fisk. Tråkiga saker.

Sedan efter skolan så åkte jag direkt till Stephanie som var hos hennes pappa. De hade ätit på Max tror jag, om jag inte ligger en dag bakom nu. Hur som helst så åt vi middag där, det vart hamburgare oxh chips liknande potatis, som man friterar. Sen efter maten så var inte Oliver glad, han hade förmodligen ont i magen eller liknande.

Klockan åtta var det dags att ge sig av hemmåt, jag åt ett håll och Stephanie åt det andra. Men icka sa nicka! Stephanie mådde inte så bra efter maten, hon sa att hon mådde illa och att det kändes som att hon hade ätit något dåligt.

Jag stannade kvar med Stephanie och tog hand om Oliver medans hon vila, och försökte få tag på hennes mamma. Klockan elva ringer Stephanies mamma och säger att hon kan sova där inatt så länge hon hade saker till Oliver, och det hade såklart Stephanie, eftersom hon är den bästa mamman i världen!

Det vart så sent så jag sov där också, så jag och Stephanies pappa gick ner i källaren och hämtade en madrass som jag kunde sova på. Den var jätte bekväm men liten i mina ögon, den var nog 45 bred, och den jag har hemma är 160 bred. Altså är den nästan fyra gånger så stor.

Klockan 01.00 somnade jag och vaknade klockan kvart över sju tror jag. Jag skulle nämligen till skolan idag, som vanligt. Oliver var snäll hela natten och jag fick sova ut.

Det börjar bli varmt ute och det gör att jag inte sover så bra på nätterna.

Skolan idag var tråkig, samhälle, natur och sen fika på matten vilket jag trodde var imorn! 

Nu sitter jag hemma hos Stephanie och skriver för både idag och igår. Oliver är snäll idag och Stephanie med för den delen, haha!

Imorn blir det BVC (barnavårdcentralen), så då får vi se om han kan fokusera blicken, vikten, längden och förmodligen om han kan hålla upp sitt huvud någorlunda bra.

(fetstilen går inte att ändra, inte ens på HTML - linken)

Bye bye
/Dennis
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tycker att både du och Stephanie verkar underbara ansvarstagande föräldrar. Jag blir så glad när jag läser dina inlägg. Min son är 18 år och jag tvivlar på att han skulle ta sådant ansvar som ni gör om han blev pappa nu. En sak till: finns det stygga småbarn? Nog är de väl snälla alltid, även om de är missnöjda ibland? Kram på Er!! //Maria

2009-05-27 @ 18:33:07
Postat av: Emma

Vilken fin blogg. Och vad bra att du tar ansvar för din son (= Du verkar vara en bra pappa!!



Lycka till med Oliver (=

2009-05-27 @ 20:02:15
Postat av: lisette

Hejsan :)

tänkte berätta att jag har en outlet som jag säljer lite kläder, skor och smycken och så på :) Kan alltid ta dig en titt genom att gå in på adressen nedan..



Http://Lisettee.blogg.se/outlet



är du intresserad så skriv tillbaka till min vanliga blogg eller outlet bloggen så svarar jag så snart som möjligt.. Tack så länge..

Kramar Lisette

2009-05-28 @ 10:34:25
URL: http://lisettee.blogg.se/
Postat av: Daniel

Så fisk e tråkigt!

2009-05-28 @ 10:57:54
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: lisette

Hejsan :)

tänkte berätta att jag har en outlet som jag säljer lite kläder, skor och smycken och så på :) Kan alltid ta dig en titt genom att gå in på adressen nedan..



Http://Lisettee.blogg.se/outlet



är du intresserad så skriv tillbaka till min vanliga blogg eller outlet bloggen så svarar jag så snart som möjligt.. Tack så länge..

Kramar Lisette

2009-05-28 @ 11:24:44
URL: http://lisettee.blogg.se/
Postat av: Hang

Aha, din tjej antar jag?

Jag har spanjor vänner jag serru! ;)

2009-05-28 @ 17:54:06
URL: http://hang.blogg.se/
Har du någonting på hjärtat?:

Vill du piffa till din kommentar så det blir lite roligare för oss? Då kan du använda dig av dessa kommandon:

Fetstil - *Din text*
Understruket - _Din text_



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
plusikassan.se
bloglovin RSS 2.0