Natten

Som ni kanske redan har läst i Stephanies blogg så har jag tagit Oliver i princip hela natten. Det var väldigt jobbigt men eftersom jag inte behöver gå upp varannan timme på vardagar så tycker jag att Stephanie förtjänade det! 

Natten började med att Stephanie somnade klockan 00.00 ungefär och då sov Oliver lite halvt, men klockan halv ett så ville han inte ligga i mammas tråkiga säng så jag lade honom i gungan och började gunga upp och ner. I ungefär en halv timme så låg han och skrek och protesterade, jag tänkte att han kanske var hungrig så jag gjorde ett försök att väcka Stephanie. Men hon sov som en stock! Efter att ha försökt i 10 minuter så började Oliver tystna, så jag struntade i Stephsnie. Och jag vill bara tillägga att jag stod upp från att jag lade ner honom, just för att Stephanie låg helt utslagen på den delan av sängen som man kan sitta och vagga honom samtidigt.  Efter en hel timme av vaggning så somnade han! Det var då jag skrev inlägget "Good Night".

Klockan 3 vaknade Oliver igen och jag gick upp och hämtade honom så att Stephanie skulle kunna amma medans hon låg ner. Efter 5 minuters aning så skulle han rapas och efter yttligare 5 minuter skulle blöjan bytas, och ni kan ju gissa vem som fick göra detta? Jo, jag.

När jag hade bytt blöja så gick jag och Oliver tillbaka till mamma Stephanie, men då ville han inte äta mer än 5 minuter till. Så då var det bara att rapa honom igen och hoppas på att han skulle somna. Men det ville han inte, både jag och Stephanie försökte med det mesta men inget var bra nog för den lilla prinsen. 

Tillslut somnade han i vår säng tror jag och sedan vaknade han runt 08.00 skulle ja gissa på. Då gick jag upp och bytte en till blöja på honom, detta var den tredje blöjan, vilket var ganska lite tyckte ja. (Oj nu pruttade han precis bara för det :D) Sedan lade jag honom i gungan och vaggade honom i drygt en timme innan han somnade.

Runt klockan tio vaknade Oliver igen men då var mitt pass över, och Stephanie tog över. Medan Steohanie och Oliver var vakna så passade jag på att sova. Jag vaknade klockan tolv ungefär och var jätte utvilad jag med! 

Jag tycker att det var en rätt mysig natt även om den var jobbig! 

Tack alla läsare, och kommentera gärna! 

/Dennis
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Stephanie - 15 år och mamma

Haha, sluta tyck synd om dig själv tjockis xD

2009-05-23 @ 16:23:10
URL: http://steephii.blogg.se/
Postat av: Lollo

Haaha gillade den här kommentaren :)



(Oj nu pruttade han precis bara för det :D)



Ni ska ha ett pris för att ni är så starka, det ska förresten alla "unga föräldrar" ha (vilken ålder man nu tycker att unga föräldrar klassas i ^^)

2009-05-23 @ 23:24:57
URL: http://tiiradam.blogg.se/
Postat av: Ajlin

Det är inlägg som dessa som får mig att ALDRIG vilja skaffa barn.

2009-05-26 @ 22:00:28
URL: http://ajlin.blogg.se/
Har du någonting på hjärtat?:

Vill du piffa till din kommentar så det blir lite roligare för oss? Då kan du använda dig av dessa kommandon:

Fetstil - *Din text*
Understruket - _Din text_



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
plusikassan.se
bloglovin RSS 2.0