Hur är det att vara ung pappa?

Jag fick en fråga om hur det är att vara ung pappa.

Till en början vill jag inte rekomendera att sträva efter att bli ung förälder, varför?
* Jo, för att du inte har en stadig ekonomi.
* Du KOMMER att få blicka som inte säger "Men gud vilket sött par" utan "slarviga ungj****r", vilket inte är så kul.
* Folk kommer tro att du är en dålig förälder och att du tar sämre hand om barnet än om du skulle vara över 18.
* Sosialen KAN bli inblandad.
* Svårt att hitta jobb, speciellt nu när det är lågkonjuktur (stavning) Och en massa mer punkter! Men det har jag inte tid för.

Men det finns självklar fördelar också! Men dessa håller inte till varför man BÖR bli ung förälder.
* Bättre kontakt, med tanke på att ens förälder blir som en vanlig svensonfamiljs större syskon.
* Man lever ett mer activt liv (oftast), dvs att man orkar mer som ung än gammal, men det förstår väl ni med? Och ett fåtal till.

Men jag säger inte att det är dåligt att vara ung förälder. Själv tycker jag att 25 är en bra ålder.
Att bli förälder innebär an massa ansvar som ingen som inte har barn kan tänka sig, det går inte. Men att bli förälder är ett stort steg i livet, för alla åldrar. Men jag och Stephanie har inte ens vart fulla, haft en annan partner (seriöst förhållande), det är ett riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiktigt stort kliv här i livet, vi kommer nu ha Oliver i hela våra liv! från 15/17 till runt 80!
Jag vet att det är lite obegripligt men vi är väl menade för varandra.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, ni får fråga så svarar jag på det jag kan svara på!

Tack så mycket och glöm nu inta att bevaka min blogg via Bloglovin!

/Dennis
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Stephanie - 15 år och mamma

Awake?

2009-05-21 @ 01:55:00
URL: http://steephii.blogg.se/
Postat av: Erika - Att övervinna min Fetma!

Grattis till sonen :) Har själv två små barn. 2 år resp 1 år snart. :)

2009-05-21 @ 08:21:26
URL: http://mrserika.blogg.se/
Postat av: Linda

varför visar ni inte en riktig bild på ert barn så man kan se hur han ser ut?

Det är väl inte så farligt.....

Det lilla man såg iallafall såg sött ut.



Jag har en blogg (länk ovan) och en hemsida (www.ingmarsson.com)

Där jag har massor med bilder på mina barn...



jag ser inte ner på er som unga föräldrar iallafall, varför skulle jag det?



Jag är 33 och har 3 barn i livet och 1 "ängla"barn.

Jag fick mitt första barn en månad innan jag skulle fylla 24 år men jag önskar jag vore yngre för man får mer gemensamt med sina barn när barnet blir större och det inte är så stor ålderskillnad mellan föräldern och barnet.



2009-05-21 @ 09:09:56
URL: http://lykke-li.blogspot.com/
Postat av: J

Tycker du inte att du är väldigt fördomsfull? Jag menar inget elakt men om du tror att du kommer stöta på mycket fördomar och vill undvika det så borde du fundera över din egen attityd.

2009-05-21 @ 10:06:36
Postat av: Jeanette - 20 år och gravid

Skönt att höra att du är ung pappa och ställer upp för ditt barn och tjej. Många killar sticker i ung ålder tyvärr vad jag har hört.



Men jag undrar - hur lever ni? Ni bor väl antagligen inte med varandra och lever inte på egen ekonomi?

Hur känns det? / J

2009-05-21 @ 11:25:28
URL: http://deeluxee.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Jag tror att om man har anpassningsförmåga, både inför varandra och livet, så ordnar man det mesta. Oavsett ålder.



Min mamma och pappa var 18 när jag kom och nu firade de precis 23 år som gifta. Så vill man så går det. Ännu en gång -oavsett ålder!



Tack för dina kommentarer inne hos mig också!:.))

2009-05-21 @ 13:58:31
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Anneli "blivande tvåbarnsmamma"

Kikar in, fin blogg och grattis till sonen! Min sambo var också 17 år när i fick vår, idag 2½ åriga dotter :)

2009-05-21 @ 18:20:12
URL: http://annie87.blogg.se/
Postat av: Em, 15 år och gravid med tvillingar.

Skatt finns ju för att skapa en balans i samhället. Om man skulle ta bort skatten så skulle allt kosta pengar. Sjukvård, mediciner, skolor osv. Vem skulle hålla rent på våra gator? Ingen gör ju något gratis.



Så visst. Om vi alla hjälper till att städa våra gator, undervisar våra barn, vårdar äldre och sjuka. Ja då behöver vi inte skatt. För hur annars skulle Sverige få pengar? Nu är jag inte så insatt men det är i alla fall vad jag tror. Någon måste ju betala. Och pengarna går ju som en cirkel runt och runt. Om dom som är rika blev ännu rikare så skulle ju allt braka ihop.



Skatt finns inte bara för socialbidrag utan för massor med andra saker. Mycket pengar går ju till fångar exempel. Varje fånge kostar 1000 kronor per dygn. Rätt lustigt att först mördar och så kostar man Sverige 30 000 i månaden. Att hålla människor inlåsta kostar enormt mycket pengar! Mer än vad vi unga föräldrar kostar. Så varför klarar folk inte på dom ;)?

2009-05-22 @ 01:26:58
URL: http://ellamarie.blogg.se/
Postat av: Britt Heidi

Gratulerer med lille Olliver! Nyt livet og ta vare på hverandre, barn er det største man kan oppleve sammen og det styrker båndene. Men bare husk på å vre litt kjærester også. Den største gaven dere kan gi Oliver nå, er å pleie den lille familien deres så den vokser seg sterk nok til også å tåle motgang!



Lykke til og fortsett å blogge!

2009-05-22 @ 08:43:08
URL: http://britt-heidi.norblogg.net
Postat av: Daniel

åååh vill oxå ha baby.. e 27 å tiden rinner ju ut!!

2009-05-22 @ 09:04:09
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: inteutanmindotter

Måste ju skriva att jag tycker att det låter som att ni fixar det där galant! Tror inte att det handlar om ålder, mer om mogenhet...och ÅH vad man blir "tvär-omgen" när man får barn!!! ;)

Lycka till & grattis till en söt liten kille! =)

2009-05-22 @ 12:53:02
URL: http://inteutanmindotter.blogg.se/
Postat av: Miiqa

Oliver var verkligen gullig på bilden nedanför!



Och det där med att folk ger blickar och har åsikter, vad man än gör i livet så kommer andra människor att ha åsikter om det. Det betyder bara att deras egna liv är för tråkiga och att de livar upp sig genom att gnälla på andra. Om du trivs med ditt liv så tycker jag att du ska hålla huvudet högt och skita i alla som kritiserar dig. Lyssna istället på de som stöttar och peppar dig!

2009-05-22 @ 13:05:47
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag har alltid velat bli en ung morsa, jag vill ha mitt första barn innan jag fyller 20.

2009-05-22 @ 14:24:46
URL: http://attentionwhore.blogg.se/
Postat av: Amanda - 17 år och mamma

jag bor såklart ihop med barnets pappa och vi är förlovade som du ser om du bläddrar ner lite i bloggen:)

2009-05-22 @ 19:11:53
URL: http://amandasbebis.blogg.se/
Postat av: Sanna

Du glömde en till positiv sak.



Du kommer inte vara gammal och gaggig när ditt barn får barn :P hehe ung och fräsch.. Okej ingen anledning till att skaffa barn egentligen..



Men kvitta, bara för man är ung betyder det inte att man är en dålig förälder. De finns äldre folk som beteer sig som en 13årig och har barn..

2009-05-22 @ 20:34:43
URL: http://sannis1987.blogg.se/
Postat av: Nathalie Isaksson

bra du tar upp baksidan av att vara ung förälder eftersom det verkar vara på modet att bli tonårsmamma/pappa just nu men min personliga åsikt är att det sitter inte i åldern hur bra förälder du blir utan i huvudet - sunt förnuft och kärlek! Sen får man inte glöma att ungar kostar och att man bör ha en nått sånär okej ekonomi så att mna kan få det att gå runt. Grattis till papparollen btw :)

2009-05-22 @ 20:55:04
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/
Postat av: Ida

vet precis hur du menar. folk verkar tro att bara för att man är ung så är man inte en lika bra förälder som en som är äldre.. det har absolut ingenting med åldern o göra..



fin blogg förresten. :)

2009-05-25 @ 23:02:03
URL: http://perfektioon.blogg.se/
Har du någonting på hjärtat?:

Vill du piffa till din kommentar så det blir lite roligare för oss? Då kan du använda dig av dessa kommandon:

Fetstil - *Din text*
Understruket - _Din text_



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Trackback
plusikassan.se
bloglovin RSS 2.0